Hotel, práčovňa, žehlenie a služby s tým spojené…

29. októbra 2011, Patrik Halo, Nezaradené

Zabezpečiť služby v oblasti prania pre hotel, reštauráciu, cateringovú spoločnosť je dnes cieľom mnohých menších prevádzok. To či sa im to skutočne podarí si netrúfam odhadnúť. Ani vo sne by ma nenapadlo čo všetko musí firma zaoberajúca sa týmto oborom urobiť aby sa udržala nad vodou. 10 rokov pôsobenia v tejto oblasti ma naučilo pohybovať sa veľmi opatrne na pôde tohto obchodu. Musím povedať, že som mal z časti aj šťastie na správnych ľudí, ktorý posunuli moje myslenie v tejto oblasti za čo im úprimne ďakujem. Ak chcete veci posúvať smerom vpred občas sa nevyhnete tým, ktorí Vašu snahu neskôr obrátia proti Vám. Pred rokmi som sa stretol so začínajúcou firmou, ktorá žiadala radu a neskôr namierila obchodnú politiku aj proti nám. Takéto kontraproduktívne zmýšľanie nám všetkým žiaľ iba škodí. Je iba otázkou či to pochopíme.. Na druhej strane bez snahy nedosiahnete nikdy nič… Teda pokiaľ sa nenarodíte v tej správnej posteli, poprípade si do nej neľahnete.
Dnes, keď už nepatríme medzi tie najmenšie prevádzky musíme byť ešte opatrnejší. Trh je kolísavý a s tým aj množstvo klientov. Jeden deň vznikne prevádzka a na druhý je zrušená. Služby s stým spojené jednoducho dostávajú zabrať a človek často skĺzne do vedomia, že podnikanie týmto smerom je Slovensku súdené… Výsledkom mnohých takto uvažujúcich firiem je rýchly krach. Mnohých to netrápi, nakoľko reštaurácia ktorá práve skrachovala bola iba pokusom o zábavu a keď nevyšlo, nevadí… Mnohé z prevádzok úmyselne neplatia faktúry a schovávajú za nezmyselné výhovorky svoj koniec, predaj. Niektorí dokonca zámerne neplatia aby po čase zmenili práčovňu za inú nedbajúc na kvalitu a reputáciu. Pranie je pre mnohých otázkou pár jednoduchých úkonov a s tým predsa nemôže byť problém. Opak je však pravdou. Na jednom rokovaní, kde chcel klient zmeniť práčovňu mi oznámil že platí 700 Eur za pranie mesačne. Na tom by nič nebolo, keby hneď za tým nedodal „700 Eur za nič“
Zdvihol som sa a naše rokovanie sa skončilo. Skúste si iba predstaviť koľko potrebujete energie na ohrievanie vody a potom jej rýchle odparenie. Často v priebehu niekoľkých hodín.
Cenová vojna schováva množstvo nástrah, ktoré množstvo klientov nespozoruje a výsledkom je stav kedy ostanú ich ruky zviazané a stanú sa obeťou paragrafov za tak bežnú vec ako je služba prania. Klientelizmus má na Slovensku stále svoje pevné miesto a preto presadiť firmu na základe kvality vyvoláva veľakrát iba falošný úsmev na tvárach zainteresovaných. Tento článok je určený pre tých, ktorí sa touto službou zaoberajú vážnejšie a dokážu ohodnotiť prácu a službu. Myslím, že dozrieva čas kedy bude kvalitná služba nadradená záujmu jednotlivcov a cena nebude tým prvotným kritériom výberu. Viac informácií zaoberajúcich sa problematikou prania nájdete na našej www.perto.sk
Ak aj Vy uvažuje o tom, kde sa bude Vaša bielizeň spracúvať myslite na to a pokiaľ mate zlé úmysly nám radšej nevolajte….

Patrik Halo
Perto H+H

www.perto.sk