Tento článok uvádzam pre odbornú verejnosť, ktorá môže javiť záujem o efektívne hospodárenie a úsporu času na pracovisku. Jedná sa o šikovný produkt slovinskej spoločnosti ,ktorá môže ľuďom umožniť znížiť náklady vo firme. Pre dodržanie korektnosti uvádzam celý článok, tak ako bol uverejnený v mesačníku pre hotelierov:
Informačné technológie dnes zasahujú prakticky do všetkých oblastí ľudského života, segment HoRe-Ca nevynímajúc. Kým pred desiatimi rokmi sa komunikácia v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov realizovala faxom prípadne telefónom a údaje z dodacích listov sa ručne„nahadzovali“ priamo do softvéru skladového hospodárstva, dnes je situácia, pochopiteľne, iná.
Diera na trhu
Na trhu nájdeme množstvo systémov a softvérov, ktoré dokážu zvýšiť úroveň komunikačných kanálov. Najznámejší prostriedok na výmenu dát medzi dodávateľmi a odberateľmi je výmena dát elektronickou formou tzv. EDI (Electronic Data Interchanged). Je to elektronická výmena dokumentov vo forme elektronických správ, ktoré sú dopredu definované a majú štruktúru podľa dohodnutého štandardu. Túto formu využívajú najmä veľké spoločnosti, ktoré denne vystavujú a prijímajú stovky až tisíce faktúr. Samozrejmosťou je tiež výmena dát medzi spoločnosťami. Chýbajúci softvér Ak sa však pozrieme priamo na segment hotelierstva a gastronómie,nenájdeme žiaden prostriedok nepriamej komunikácie medzi dodávateľmi a odberateľmi. Na slovenskom trhu zatiaľ nie je dostupný softvér prípadne program, ktorý by zjednodušil prácu pri prijímaní tovaru na prevádzku, a tým eliminoval chybovosť pri nahadzovaní položiek. Bežnou praxou je, že do skladového hospodárstva hotela alebo reštaurácie zodpovedná osoba ručne zadáva potrebné údaje z dodacích listov a faktúr. Je to zdĺhavý proces a z pohľadu ľudských zdrojov pomerne nákladný. Nezanedbateľná je aj chybovosť. Riešením tejto situácie je zavedenie systému, ktorý by dokázal načítať obsah dát priamo z dodacieho listu, prípadne faktúry a priamo ho implementovať do príslušného skladového systému v danej prevádzke. Avšak existujúci QR kód nemá takú dátovú kapacitu a implementačné možnosti. Bolo preto potrebné vyvinúť nový kód.
Zázračný kód
Priekopníkom v tejto oblasti je spoločnosť Absolute Read, ktorá takýto kód vyvinula a pred troma rokmi implementovala do prevádzok v Slovinsku. Podľa majiteľa spoločnosti Absolute Read Slovinsko, Maceka Marleyho, v súčasnoti prebieha implementácia Absolute Read (AR) kódu už aj na Slovensku vo vybraných IT spoločnostiach. AR predstavuje nový štandard pre identifikáciu a prenos dokumentov už v rámci implementovaného hotelového a reštauračného systému. Jeho pevnou súčasťou je nainštalovaný modul skladové hospodárstvo, ktorý zaručuje spoľahlivosť a účelnosť nového systému. „Podstatou systému je vyhotoviť na každý dokument v obehu jedinečný kód, ktorý obsahuje všetky informácie uvedené v dokumente. Dokument sa potom už ručne ďalej nespracováva, ale priamo naskenuje do informačného systému, ktorý kód rozpozná,“ dodáva Macek Marley. Štruktúra AR kódu je koncipovaná a chránená tak, že aj pri väčšom poškodení snímacie zariadenie dokáže dokument identifikovať.
Efektivita je prvoradá.
Zapojením moderných technológií do systému skladového hospodárstva hotelových a reštauračných prevádzok vzniká priestor na prehľadnejšie naskladňovanie surovín a s tým spojené prehľadnejšie vyhodnocovanie údajov, prakticky nulová chybovosť a značná úspora času. „To čo zadávalo do systému neraz celé oddelenie, dnes robí jediná osoba za zlomok času a peňazí,“ hovorí M. Marley. Nevyhnutná je pritom účasť samotných dodávateľov, ktorí by mali poskytnúť pridanú hodnotu, a tým uľahčiť konečným zákazníkom prácu v skladovom hospodárstve.
www.absoluteread.sk
Celá debata | RSS tejto debaty